فضلالله اسلامی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح تبلیغ بر روی سقف تاکسیها افزود: با توجه به اینکه سیاست شهردار تهران به سمت و سویی است تا مساعدتها و حمایت از تاکسیدارها یک حمایت کلی باشد و همچنین برای دسترسی همگان از این حمایتها، طرح تبلیغ در تاکسیها با هدف هوشمندسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل طراحی شده است.
وی افزود: این طرح ضمن کمک به نوسازی ناوگان حمل و نقل، رانندگان تاکسیها را نیز برای هوشمندسازی خودروها تشویق میکند.
اسلامی تصریح کرد: تبلیغ بر روی سقف تاکسیها از سوی شورای عالی ترافیک و شورای اسلامی شهر تهران پیشهاد و پس از بررسی به تصویب هر دو شورا رسید و بر اساس این مصوبه خودروهای با عمر کمتر از 10 سال برای اجرای این طرح انتخاب شدند.
به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در مرحله اول این طرح خودروهای سمند و پژو که عمر آنها کمتر از 10 سال است میتوانند روی سقف و در داخل خودرو تبلیغات داشته باشند.
وی با بیان اینکه سازمان زیباسازی متولی طرح تبلیغات تاکسیها است، ادامه داد: این طرح به صورت آزمایشی با یکهزار دستگاه خودرو و یک روز قبل از عید سعید فطر با تبلیغات دعوت از مردم برای شرکت در نماز فطر آغاز شد.
اسلامی گفت: ماهانه 80 هزار تومان به هر راننده تاکسی برای تبلیغات سقفی کمک میشود چرا که طرح در مراحل اولیه است و تا جذب مشتری باید این مساعدتها صورت گیرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در عین حال گفت: درصددیم تا خودروهای پراید و پیکان را از خطوط تاکسیرانی خارج کنیم که در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شده است.